2012 zomer Etappe Bonn naar Koblenz

18 augustus 2012

Zondag 29 juli, Bonn Bad Godesberg naar Oberwinter, 17 km

Het is niet warm. De blaren zijn genezen. Het is heerlijk loopweer en de natuur is prachtig. In een schuilhut zien we een piepklein vogeltje dat naar een nest boven ons hoofd vliegt, waar vier bekjes zich openen en voedsel krijgen. De natuur kan vertederend zijn, zo op zondagmorgen in een schuilhut in het bos. In de tuin van ons hotel krijgen we thee mit 'hausgemachten Kuchen' die fantastisch smaken. Binnen is het heel wat simpeler. Een redelijk goede kamer met toilet op de gang. Een badkamer zonder gordijn, vreemd. We dalen af naar de Rijn en eten op een pannenkoekenboot .

SDC11275

Maandag 30 juli, Oberwinter naar Bad Breizig, 18 km

SDC11266

We wandelen het fietspad langs de Rijn. Dat is net wat lichter dan de Höhenweg. Onderweg belt J. uit Denemarken. E.en hij hebben het heel goed op hun fietsroute. We drinken thee en bezoeken twee kerken in Remagen. We bezoeken het Friedensmuseum dat gewijd is aan de brug die in januari 1945 werd vernield toen zware Amerikaanse tanks er overheen reden bij hun bevrijding van Europa. Langs de Rijn is veel van de geschiedenis te merken en te zien.  In Bad Breizig vinden we een heel prettige Gästezimmer met balkon.

SDC11264

Dinsdag 31 juli 2012, Bad Breizig naar Andernach, 22 km

SDC11272

Een superontbijt met veel vers fruit krijgen we van de dame die alles goed voor elkaar heeft. Prachtadres. We kiezen vandaag weer voor de hoge weg en beginnen met een wel heel sterke klim. De beloning is een super uitzicht over de Rijn: rivier, rijnaken en spoortreintjes vormen een mooi beeld van boven af. De bewegwijzering is slecht. Wat moeizaam vinden we onze weg. In Andernach hebben we een oud hotel in stijl en we eten op een terras aan de Rijn.

SDC11269

Woensdag 1 augustus, Andernach naar Koblenz, 24 km

SDC11278

SDC11279

We lopen weer langs het fietspad langs de Rijn en genieten van de rivier en alle bedrijvigheid eromheen. Om 14 uur bereiken we Koblenz en vinden er een Ibishotel midden in het centrum. Met een kabelbaan gaan we naar het kasteel aan de overzijde van de rivier. Er is een prachtig concert in de slotkapel van een sopraan, begeleid door een harpiste. We eten in restaurant Miliö in het oude centrum. Koblenz bevalt ons erg goed.

SDC11287